Минулого тижня в школі «Барвінок» було проведено заняття з вихованцями за арт-терапевтичним методом казкотерапії. Це психологічний метод, що використовує казки як інструмент для корекції емоційних порушень і розвитку психоемоційного стану дітей. Казки володіють потужною терапевтичною силою, оскільки вони впливають на підсвідомість через символи і образи, що дозволяють дитині на рівні емоцій і відчуттів працювати з внутрішніми переживаннями.
«Казка про страх» була обрана з огляду на актуальність проблеми страху, що особливо загострилася в умовах війни. Казка стала інструментом, який допоміг дітям в доступній формі зрозуміти, що страх — це природне почуття, яке можна і потрібно розуміти і контролювати. Через образи та метафори казки діти мали можливість усвідомити, що страхи можуть бути не тільки шкідливими, але й корисними, адже вони часто є індикаторами нашої безпеки.
Після прослуховування казки дітям було запропоновано відобразити свої страхи через малюнки. За бажанням, вони могли дати йому назву, а також «подружитися» з ним, додавши до малюнка щось яскраве й позитивне, наприклад, усмішку, квітку, капелюх або смайлик. Малюнки вийшли різноманітні: деякі діти зобразили страшних павуків чи вигаданих монстрів, а більшість – війну. Це не дивно, адже багато дітей зараз переживають саме цей страх. Важливо, що в кінці заняття діти домалювали до своїх малюнків позитивні елементи, таким чином працюючи над подоланням своїх страхів.
Такі заняття є важливими для дітей, оскільки вони дають можливість виразити свої емоції, розвивати творчі здібності та працювати над внутрішніми переживаннями. Через казкотерапію діти наближаються до перемоги над своїми страхами, тривогою та переживаннями, що позитивно впливає на їхній емоційний стан.