Дитині дошкільного віку притаманні велика вразливість і чутливість.
Якщо дитина несприйнятлива, емоційно скупа, не вміє захоплюватися, радіти, глибоко співчувати, вона деформується як особистість, характеризується низькою соціальною компетентністю. Тому формування емоційного компоненту є важливим джерелом саморозвитку і самовираження дитини.
В рамках проекту «#япоруч» відбулися тренінгові заняття «Разом весело крокувати» з найменшими вихованцями закладу, з учнями школи «Барвінок» (керівник Євгенія Пойда). На заняттях діти мали можливість вчитися визначати та розрізняти свої власні емоції, емоційні стани інших, розвивати відчуття емпатії.
Формуванню позитивного відношення до себе та оточуючих сприяли заняття: «Кольоровий настрій», «Комплімент», «Зігрій теплом». На заняттях «Мій настрій», «Коли я ображаюся», «Іскорки доброти» діти знайомились з емоціями людини. А заняття «Слухаємо себе», «Втомо, відійди», «Страх, відійди», «Кольорове чудо» вчили дітей керувати своїми емоціями.
Під час занять було цікаво, весело та креативно. Діти з захопленням грали і навчались розрізняти власні емоційні переживання, давати їм назву, озвучувати настрій й почуття.
P.S. Формування в дитини доброго контакту зі своїми емоціями і почуттями, а, відповідно, потребами, розуміння себе та інших – це довгий і непростий шлях. Але результати, хоч і стануть помітними лише з часом, точно варті витрачених зусиль.
Олена Філоненко, практичний психолог.